دلیل استخدام پرستار از سمت خانواده
نوشته شده توسط : mahchehregan

دلیل استخدام پرستار از سمت خانواده

آیا می دانید دلایل استخدام پرستار Hiring a Nurse از سمت خانواده ها چیست؟ همان طور که مستحضر هستید، امروزه با توجه به مشغله هایی که در زندگی ما وجود دارد و همه ما با آن سر و کار داریم، مراقبت از بیماران، سالمندان و کودکان که توانایی انجام امور روزمره خود را ندارند مشکل شده است.

به همین علت برخی از خانواده ها اقدام به استخدام پرستار در منزل می کنند، شاید یکی از مهم ترین دلایل استخدام پرستار در منزل نبود وقت لازم برای خانواده ها باشد. اگر می خواهید با دلایل استخدام پرستار از سمت خانواده ها آشنا شوید تا انتهای مطالب همراه ما باشید.

دلایل استخدام پرستار از سمت خانواده ها

خانواده‌ها ممکن است اقدام به استخدام پرستار در منزل برای مراقبت از سالمندان خود بکنند به دلایل زیر:

  • مراقبت ویژه: سالمندان ممکن است نیازمند مراقبت ویژه و مستمر باشند که خانواده به تنهایی نمی‌توانند آن را انجام دهند. پرستار در منزل می‌تواند برای مراقبت ۲۴ ساعته، ارائه مراقبت‌های پزشکی و پرستاری، و نظارت بر وضعیت سلامت سالمند به کمک خانواده بیانجامد.

 

  • مشغله کاری: با توجه به مشکلات روز افزون امروزی، اکثر خانواده ها مجبورند دو شیفت کار کنند یا هر دوی مادر و پدر مشغول به کار هستند، به همین دلیل توانایی مراقبت از سالمند، بیمار یا فرزند خود را نخواهند داشت و اقدام به استخدام پرستار در منزل می کنند.

 

  • کاهش فشار خانواده: مراقبت از سالمندان ممکن است برای خانواده‌ها بسیار زمان‌بر و کاری باشد. استخدام پرستار در منزل می‌تواند فشار خانواده را کاهش داده و به آن‌ها اجازه بدهد تمرکز بیشتری بر کارهای دیگر خود داشته باشند.

 

  • نداشتن توایایی لازم برای انجام امورات مربوط به نگهداری: برخی از خانواده‌ ها به دلیل نداشتن توانایی کافی برای مراقبت از بیماران خاص سالمندان و کودکان که احتیاج به مراقبت های ویژه دارند، اقدام به استخدام پرستار که در این زمینه تخصص لازم را دارد و می توانند به بهترین نحو ممکن از آن ها مواظبت کنند، می کنند.

 

  • کاهش هزینه‌ها: استفاده از خدمات پرستار در منزل می‌تواند در مقایسه با بستری شدن سالمند در بیمارستان هزینه‌های کمتری را برای خانواده به همراه داشته باشد. همچنین، با استفاده از پرستار در منزل، خانواده‌ها از هزینه‌های مربوط به تردد و اقامت در بیمارستان صرفه‌جویی می‌کنند.

 

  • پیشگیری از بستری شدن: استخدام پرستار در منزل می‌تواند به پیشگیری از بستری شدن سالمندان کمک کند. با داشتن مراقبت مناسب و مستمر در منزل، عوارض و تعقیبات بیماری‌ها کاهش می‌یابد و بستری شدن در بیمارستان در برخی موارد قابل پیشگیری است.

 

  • حضور مستمر و پایدار: با استخدام پرستار در منزل، سالمندان می‌توانند از حضور مستمر و پایدار یک پرستار بهره‌مند شوند. این حضور مستمر و پایدار به سالمندان احساس اطمینان و امنیت بیشتری می‌دهد، زیرا همواره یک فرد حرفه‌ای در نزدیکی آنها است که می‌توانند به او اعتماد کنند.

 

 

  • مراقبت فردی و توجه ویژه: پرستار سالمند در منزل می‌تواند به سالمندان نیازمند توجه و مراقبت فردی بیشتری ارائه دهد. او می‌تواند به صورت شخصی به نیازهای سالمند پاسخ دهد، با او در ارتباط مستقیم باشد و به موضوعات مهم برای سالمند اهمیت بدهد.

 

 

  • کاهش خستگی خانواده: مراقبت از سالمندان نیازمند زمان و انرژی زیادی است که ممکن است خستگی و فشار روانی برای خانواده به همراه داشته باشد. با استخدام پرستار در منزل، خانواده می‌تواند این بار را با پرستار به اشتراک بگذارد و از کمک حرفه‌ای و قابل اعتماد پرستار در بهبود وضعیت سالمندان بهره‌برداری کند.

 

  • ایجاد ارتباط و رابطه انسانی: پرستار در منزل می‌تواند به سالمندان کمک کند تا رابطه انسانی صمیمی‌تری با یک فرد حرفه‌ای برقرار کنند. این ارتباط و رابطه می‌تواند به سالمندان احساس اهمیت و محبت بیشتری را به ارمغان بیاورد و از احساس تنهایی و انزوا در مواجهه با مشکلات مراقبت کند.

 

  • ارتقای کیفیت زندگی سالمندان: با داشتن پرستار در منزل، سالمندان می‌توانند از کیفیت زندگی بهتری برخوردار شوند. پرستار با ارائه مراقبت حرفه‌ای و شخصی‌سازی خدمات، به سالمندان کمک می‌کند تا بهبودی بیشتری در وضعیت فیزیکی، روانی و اجتماعی خود داشته باشند.


انواع پرستار در منزل

 

پرستار بیمار:

برای مراقبت از بیمارانی که به مدت طولانی از بیماری خود رنج می برند، یا بعد از عمل احتیاج به مراقبت های ویژه دارند می توان از خدمات پرستاری بیمار استفاده کرد.

دلیل استخدام پرستار از سمت خانواده

پرستار سالمند:

با بالا رفتن سن، افراد به دلیل افزایش سن قادر به انجام برخی از وظایف روزانه نیستند که یکی از دلایل استخدام پرستاران از خانه است. زیرا وقتی یک پرستار مجرب در کنار خود داشته باشند می توانند در انجام کارهای روزمره به آنها کمک کنند.

دلیل استخدام پرستار از سمت خانواده

پرستار کودک و نوزاد:

در خانواده هایی که هر دو همسر کار می کنند، استخدام پرستار بچه بهترین گزینه است. زیرا این افراد به بهترین نحو از فرزندان خود مراقبت می کنند. خانواده ها در صورت نیاز به خدمات پرستاری شبانه روزی و ساعتی دسترسی دارند.

دلیل استخدام پرستار از سمت خانواده

پرستار سالمند شبانه روزی

پرستار سالمند شخصی است که در منزل حضور یافته و مسئولیت مراقبت از سالمند را بر عهده می‌گیرد. زمانی که سالمند شرایط خاصی داشته باشد و توانایی خود برای انجام فعالیت‌های روزانه را از دست بدهد، به پرستاری مداوم نیاز خواهد داشت.

اعضای خانواده و فرزندان به دلیل مشغله‌های کاری و مشکلات زندگی نمی‌توانند از عزیزان سالمند خود مراقبت کنند. در این شرایط یک پرستار سالمند به تمامی نگرانی‌ها پایان داده و بهترین وضعیت زندگی سالمند را ایجاد می‌کند.


مزایای استخدام پرستار در منزل

پس از بررسی دلایل استخدام پرستار، عنوان می کنیم که پرستار خانگی به شخصی گفته می شود که اطلاعات لازم را در مورد امور مربوط به نگهداری از سالمندان، بیماران و کودکان کسب کرده و می تواند برای انجام امور روزمره در خانه استخدام شود.

 

  1. فعالیت های روزانه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید
  2. دقت در زمان مصرف داروها.
  3. مراقبت و همراهی بیمار
  4. هزینه های مراقبت در منزل بسیار مناسب و مقرون به صرفه است
  5. سرعت بهبودی و کاهش خطر ابتلا به عفونت
  6. بهداشتی و تمیز بودن محیط خانه
  7. فرزندان مطابق میل والدین تربیت می شوند
  8. مراقبت از سالمندان به بهترین شکل ممکن
  9. به کودکان و سالمندان بیمار به موقع غذا می دهند
  10. تعویض لباس برای کودکان بیمار و سالمندان

استخدام پرستار در منزل به خانواده‌ها امکان می‌دهد تا از تجربه حرفه‌ای پرستاران بهره‌برده و به بهترین شکل مراقبت از سالمندان خود بپردازند. این امر به خانواده‌ها امکان می‌دهد تا بهبودی در کیفیت زندگی سالمندان، کاهش خستگی و استرس خود، استقلالیت سالمندان و بهبود ارتباط خانواده و سالمندان را تجربه کنند.

 

 





:: بازدید از این مطلب : 172
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آذر 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: